Milan Bezstarosti
Kabina z PET láhve

Každý kdo lítá AIRCOMBAT jistě již zažil ten příšerný pocit, který navozuje to odporné duté KŘUMP. Prostě se to stává, rychlé letadlo se může v zápalu boje srazit s jiným pomalejším, zato zuřivě manévrujícím soupeřem, nebo jiným šíleným pilotem.

Loni jsem měl štěstí nováčka a ve vzduchu se mi smůla a stuhy vyhýbaly obloukem.  Jenže letos to bylo vše jinak. Také i proto, že si již troufnu lítat nízko v maximálkách, střemhlav a čelně proti cizím modelům. Od začátku roku jsem decentně poškodil již tři modely.
Ovšem destrukci nezpůsobuje srážka samotná, ale až krtkování neovladatelného modelu. Tím pádem to většinou odnesou křídla, směrovka a kabina.

Opravit křídla a laminátový trup, nebo motorovou přepážku umí každý z nás, ale co kabina? Ta je takřka vždy na hadry, přitom se slepit téměř nedá. Tak jsem od starších modelářů dostal výbornou radu:"Máš přeci doma PET láhve od minerálek NE?"


Jenže jak přesně postupovat už nikdo neřekl...

1. Starou kabinu polepíte isolepou do původního stavu - viz obr 4. - kabina ala "střep" polepená modrou páskou.

2. Přilepíte na okraje kabiny další isolepu, nebo kobercovku tak, aby vznikla vanička, do které budete moci nalít sádru.

3. Sádru asi umí udělat každý.... i já.

4. Sádrové kopyto lze lehce vyloupnout z kabiny a nechat vyschnout.

5. Vyberete tu PRAVOU PET láhev, jejíž tvar je alespoň maličko podobný kabině.

6. Sádrové kopyto vložíte do flašky a doplníte láhev hadrou ze spodní strany kopyta.

7. Nad plynovým hořákem postupně deformujete PET láhev, až jí nezbude nic jiného, než se poddat tvaru kopyta.

8. Nejsložitější je asi vystřihnout kabinku ze ztvrdlého PET materiálu.

9. Vystřihnutou kabinku natřete zevnitř dle předlohy syntetickou barvou.

10. Nalepit ji na model lze buď schnoucí barvou, kterou jste použili na "okénkování", nebo dle vašich zvyklostí, například přišroubovat.

11. Okraje kabiny, pokud lepíte barvou, ihned pojistíme isolepou  stejné barvy jako podklad.

Výsledek jednoho večera naleznete níže na fotkách.
Nechci tvrdit, že jsem napsal něco přeborného, ale chtěl bych tímto článkem pomoci modelářům, kteří se nemají koho zeptat na radu, a zkoušejí všechno sami jako já a ztrácejí tím tuny drahocenného času, za který by už mohli mít postavený celý model.

Ach jo, sebekritika .... prostě nebuďte tvrdohlaví a nechte si poradit,

věřte, že vím, o čem mluvím.   
                                          Milan Bezstarosti